SGP درب های امنیتی

ساخت وبلاگ

شاید زمان زیادی از معرفی درب ضد سرقت نگذشته بود که این دربهای جدید توانستند جای خود را در میان مردم باز کنند. همان‌طور که از اسم آنها نیز مشخص است، با هدف نفوذناپذیری در برابر سرقت به بازار عرضه شدند، پس سازندگان باید هر آنچه در چنته دارند به کار ببرند تا ادعای خود را ثابت کنند. در این مقاله با یکی از موضوعات‌ مهم برای مصرف کنندگان این نوع دربها که شناختن ویژگی قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب است آشنا میشویم.

از زمانی که اولین درب‌های جهان ساخته شدند، قفلها مهم‌ترین و اصلیترین سد دفاعی آنها بودند. پس از ساخت دربهای ضد سرقت، امروزه یکی از رقابت‌های تولیدکنندگان، عرضه قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب است. شرکتهای بزرگ تلاش میکنند درعین زیبایی، بتوانند از آخرین تکنولوژیها برای افزایش ضریب امنیت قفل و دستگیره درب ضد سرقت خود استفاده کنند.

اما برای آنکه ویژگی قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب را بشناسید تا بتوانید با خیال آسودهتری آن را انتخاب کنید، ابتدا بهتر است با انواع قفل ضد سرقت آشنا شوید.

این نوع قفل درب ضد سرقت از اولین نوع قفلها به حساب میآید. علیرغم اینکه ایمنی آنها از قفلهای معمولی بیشتر است، اما  نسبت به قفل‌های الکترونیکی ضد سرقت که بعد از آن معرفی شدند، ایمنی کمتری دارند. البته این نوع از قفلها در حال حاضر استفاده زیادی دارد و برای انتخاب بهتر آن باید به نحوه عملکرد آن دقت داشت.

قفل کامپیوتری دارای حفرههایی به جای پستی و بلندی در مغزیهای معمولی است که این گزینه امنیت آنها را افزایش میدهد. بنابراین هرچه این حفرهها عمیقتر باشد، قفل شما امنیت بیشتری خواهد داشت.

انواعی از این قفل در بازار وجود دارد که سطوح امنیتی متفاوتی برای مصرف کنندگان فراهم میکند. این نوع قفل همان‌طور که از اسم آن نیز مشخص است، از سیستم حفاظتی الکترونیکی استفاده میکند. هرچقدر این سیستم الکترونیکی قویتر باشد امنیت قفل و دستگیره درب ضد سرقت نیز افزایش می‌یابد.

از اشکال مختلف این نوع قفل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قفلهای کارتی

این مدل که می‌تواند با انواع کارتها از جمله کارت پرسنلی و حتی کارت متروی شما کار کند، در بسیاری از شرکتها، هتلها و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

  • قفلهای  tse  

این نوع قفل امکان رمزگذاری و ایجاد کد برای افراد مختلف تا حدود ۲۰۰۰ کاربر را فراهم میکند.

  • قفلهای اثر انگشتی

این قفلها که از سیستم بیومتریک برای شناسایی استفاده میکند، ایمنترین قفل و دستگیره درب ضد سرقت را شامل میشوند. خطای آن‌ها معمولاً بسیار پایین است و هرچه مرغوبتر باشند، احتمال خطای آنها کمتر است، اما بالطبع قیمت گرانتری نیز خواهند داشت.

  • دارا بودن حافظه پشتیبانی
  • سازگاری با انواع درب ضد سرقت:  با توجه به اینکه در حال حاضر انواع دربهای ضد سرقت در جنسهای مختلف چوبی، فلزی و.. تولید میشوند، نوع قفلی که انتخاب میکنید بایست قابلیت استفاده در انواع جنسها را داشته باشد.
  • سازگاری با ریموت کنترل: اگر قصد دارید در فضای اداری و تجاری خود از قفل و دستگیره ضد سرقت استفاده کنید، این گزینه را به هیچ عنوان فراموش نکنید! چرا که به وسیله ریموت می‌توان عبور و مرور مراجعین را کنترل کرد و همین موضوع امنیت محیط کار شما را افزایش میدهد.
  • دارا بودن سیستم ضد هک قوی: در انواع قفل هوشمند امنیت تأمین شده مستلزم دارا بودن سیستم الکترونیکی غیر قابل نفوذ است، بهطوریکه امکان هرگونه سوء استفاده سارقین از آن ممکن نباشد. چنانچه شما از این درب برای مکان خاص استفاده میکنید و یا در منزل خود اشیای گران قیمت زیاد دارید، بهتر است برای خرید قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب به این نکته مهم دقت کنید.
  • امکان اتصال به گوشی هوشمند و کامپیوتر

اگر قفلی انتخاب کنید که بتواند به رایانه شخصی و یا موبایل شما متصل شود، می‌توانید فعالیت قفل را کنترل کنید و گزینههای بیشتری برای استفاده از آن در اختیار داشته باشید.

  • دارا بودن دسترسیهای مختلف

دسترسی‌های مختلف یکی از مهم‌ترین ویژگیهای قفل و دستگیره درب ضدسرقت است. بعضی مدل‌های قفل هوشمند الکترونیکی، قابلیت استفاده همزمان از چند سیستم را دارند. مثلاً استفاده همزمان از رمز و کارت و یا رمز و کلید میتواند اولاً نگرانی شما بابت گم کردن و یا جا گذاشتن کارت و کلید را از بین ببرد و همچنین در چنین مواقعی امکان از کار انداختن کارت یا کلید را به شما میدهد.

  • داشتن گارانتی معتبر

گارانتی معتبر توسط شرکت خریداری شده، شما را از مرغوبیت و اصالت جنس خریداری شده مطمئن می‌کند.

در مورد انتخاب دستگیره ضد سرقت مرغوب دو نکته حائز اهمیت است:

  • جنس

جنس دستگیره معمولاً فلزی و از نیکل، فولاد ضدزنگ و کروم است و یکی از موارد مهم در زیبایی قفل و دستگیره درب ضد سرقت به حساب میآید چرا که اگر با دیگر دستگیرههای خانه هماهنگی نداشته باشد، در زیبایی دکوراسیون محیط تأثیرگذار است.

  • شکل

دکمه‌ای، اهرمی، تخم مرغی، دکمه‌ای و بیضی تنها چند نمونه مهم از انواع دستگیره درب ضد سرقت است که انتخاب آن بسته به شکل درب، سلیقه شما و چیدمان منزل میتواند متفاوت باشد.

در پایان در نظر داشته باشید، انتخاب قفل و دستگیره ضد سرقت مرغوب به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در حال حاضر در بازارهای ایران قفل و دستگیره ضد سرقت از برندهای چینی، ترکیه‌ای و ایرانی وجود دارند که محصولات ترکیهای بدلیل دارا بودن استانداردهای اروپایی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. هرچند نمونههای ایرانی نیز در حال پیشرفت هستند اما هنوز نتوانستهاند جایگاه خود را در بین برندهای مطرح ترکیه‌ای مثل کاله یا داف باز کنند.

از طرفی انتخاب قفل با توپی کلید کامپیوتری و یا دیجیتال نیز کاملاً به مکان مورد نظر شما برای نصب و همچنین بودجه خرید شما بستگی خواهد داشت. در حال حاضر قفل‌‌های با توپی کامپیوتری بیشترین میزان نصب بر روی دربهای ضد سرقت را دارند. اما چنانچه قرار است از این قفلها در مکانی با امنیت بالا استفاده شود، قطعاً قفل و دستگیره ضد سرقت هوشمند بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 امیدواریم بتوانید با انتخاب مناسبترین قفل و دستگیره، آرامش را برای منزل و یا محیط کار خود به ارمغان بیاورید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 292 تاريخ : يکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت: 17:23

قطعا هدف استفاده از درب‌های ضد سرقت، ایجاد امنیت بالا و جلوگیری از ورود سارقین و افراد غیرمجاز به ساختمان است. متاسفانه با وجود پیشرفت روز افزون ابزارهای امنیتی، روش‌های سرقت نیز با کمک همین تکنولوژی پیچیده‌تر شده است؛ بنابراین نیاز به تولید و استفاده از ابزارها و تجهیزات جدید و پیشرفته­تر بیش از پیش احساس و تبدیل به یک ضرورت شده است.

امروزه با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته، انواع گوناگونی از قفل‌های ضد سرقت با خصوصیات منحصر به فرد تولید می‌شوند. خریداران می‌توانند با توجه به نیازشان و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند اقدام به خرید نوعی از آن‌ها نمایند. قفل­های استفاده شده در درب‌های ضد سرقت، ساختار مهندسی خاصی دارند که این تفاوت ساختاری باعث تفاوت قیمت آن‌ها می‌شود.

قفل ضد سرقت نصب شده بر روی درب ضد سرقت برخلاف قفل­های معمولی (که دارای یک زبانه برای قفل کردن درب هستند)، زبانه‌های مختلفی دارند و از چهار جهت به چهارچوب در متصل می شود. به همین دلیل می‌توانند مانع هرگونه اهرم نمودن درب شود.
قفل­های ضد سرقت در انواع مختلفی تولید می‌شوند که به طور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ تقسیم کرد:

1-  قفل ضد سرقت کلیدی

2-  قفل ضد سرقت هوشمند

قفل ضد سرقت کلیدی

قفل‌های کلیدی اولین دسته قفل‌های ضد سرقت بودند که به بازار عرضه شدند. این قفل‌ها در مقایسه با قفل‌های ضد سرقت هوشمند قیمت ارزان‌تری دارند و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بین مردم محبوب­تر هستند. این قفل ها معمولا دو نوع کلید دارند:

  • کلید اصلی
  • کلید کارگری

کلید کارگری کلیدی است که در هنگام تکمیل ساختمان در اختیار کارگران و افرادی که درب را نصب می‌کنند برای رفت و آمدشان قرار می‌گیرد. با توجه به این‌که ممکن است این کلید تکثیر شود و به دست افراد متفرقه برسد، در انتهای ساخت­وساز، برای بالا بردن امنیت ساختمان، کلید اصلی را به صاحب اصلی ساختمان می‌دهند. به این ترتیب کلید کارگری دیگر اعتبار ندارد و از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

قفل ضد سرقت هوشمند

قفل‌های ضد سرقت هوشمند، با تکنولوژیِ پیشترفته‌تر و بسیار ایمن، از مدرن‌ترین نوع قفل‌های ضد سرقت موجود در بازار هستند. در ادارات، منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری استفاده از این قفل­ها بر روی درب‌های ضد سرقت بسیار مناسب است.

ازجمله ویژگی­هایی که قفل‌های ضد سرقت هوشمند را متمایز می‌سازند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای بازکردن قفل‌های ضد سرقت هوشمند نیازی به کلید نیست و این مشخص‌ترین تفاوت بین قفل‌های ضد سرقت هوشمند و قفل‌های کلیدی است.  
  2. انواع مختلف قفل‌های هوشمند دارای یک منبع تغذیه جداگانه هستند که در قسمت داخل درب نصب می­شوند و برق مورد نیاز قفل‌ها از این منبع تامین می‌شود. به همین دلیل با قطع شدن برق ساختمان توسط سارقین هم‌چنان ایمن و غیرقابل باز شدن خواهند بود.

قفل‌های ضد سرقت هوشمند نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. قفل­های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی

قفل­های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. همانطور که از نامشان مشخص است، این قفل­ها با اثر انگشت باز شده و بدون نیاز به کلید هستند. با توجه به رفت­وآمد افراد مختلف در ساختمان، حافظه‌ای در قفل‌های اثر انگشتی قرار داده شده است که قابلیت ذخیره کردن نزدیک به 200 اثر انگشت را بر روی خود دارد. هم‌چنین امکان پاک کردن هر یک از این اثر انگشت‌ها از حافظه‌ قفل وجود دارد. قفل‌های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی نصب راحتی دارند. بعضی از این مدل قفل‌ها را می‌توانید بر روی درب‌های معمولی هم نصب نمایید.

قفل‌های ضدسرقت اثر انگشتی یکی از بهترین انواع قفل برای ساختمان‌های اداری و تجاری هستند. این نوع قفل‌ها به زنگ هشدار مجهز شده‌اند و زمانی که اثر انگشتی ناشناس را دریافت کنن به صدا در‌می‌آیند.
علاوه بر باز کردن درب‌ها، قفل‌های ضد سرقت اثر انگشتی کاربردهای دیگری از جمله ثبت زمان ورود و خروج افراد و کنترل تردد آن‌ها را دارند. هم‌چنین می­توانید برای ورود و خروج افرادی مشخص، محدوه زمانی تعریف نمایید. این قفل‌ها تعداد افرادی که وارد یا خارج ساختمان می­شوند را نیز ثبت می­کنند. چنین ویژگی‌هایی باعث شده تا استفاده از این قفل‌ها در ادارات و شرکت­های بزرگ برای کنترل کارمندان بسیار مفید و کاربردی باشد.

قفل­های ضد سرقت هوشمند کارتی

قفل­های ضد سرقت کارتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و می­توانید با کارت‌های مخصوصی آن­ها را باز کنید. این قفل‌ها ایمنی بسیار بالایی دارند. هم‌چنین با ثبت زمان ورود و خروج تردد افراد را کنترل می‌کنند. هم‌چنین با نصب این قفل‌ها می‌توان محدوده زمانی مشخصی برای ورود و خروج تعیین کرد. معمولا با این قفل‌ها تعدادی کارت هم وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید این کارت‌ها را به راحتی تهیه نمایید.

تولید­کنندگان، یک کلید یدکی نیز برای مواقع ضروری که کارت گم شود یا مشکلی در سیستم قفل پیش بیاید، در نظر گرفته‌اند تا از این بابت نگرانی وجود نداشته باشد. مشابه قفل‌های اثر انگشتی، قفل‌های کارتی هم دارای زنگ هشدار و منبع تغذیه جدا از برق ساختمان هستند.

قفل‌های کارتی بر روی درب‌های معمولی نیز قابلیت نصب شدن دارند. قفل‌های هوشمند کارتی در انواع مختلف و کاربردهای خاصی هستند. این قفل‌ها هم مانند قفل‌های اثر انگشتی برای نصب در ادارات بسیار مناسب‌اند.

سخن پایانی

اکنون با اطلاعاتی که کسب کرده‌اید می‎توانید مناسب‌ترین قفل ضد سرقت هوشمند را با توجه به میزان بودجه‌ی خود و کاربرد آن انتخاب نمایید. البته توجه داشته باشید که کیفیت قفل درب ضد سرقت بسیار مهم است. حتی قفل­های هوشمند نیز امکان هک شدن دارند؛ اما در صورتی که سیستم نرم افزاری آن­ها پیچیده باشد، این احتمال به حداقل خود خواهد رسید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 312 تاريخ : يکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت: 17:22

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تصمیم گرفته‌اید برای افزایش امنیت ساختمان خود اقدام کنید، احتمالاً با این سؤال مواجه شده‌اید که درب ضد سرقت انتخاب بهتری است یا حفاظ آکاردئونی؟ پس لازم است، پیش از خرید، اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

ویژگی اصلی تمام وسایل مورد استفاده جهت افزایش امنیت و جلوگیری از ورود سارقان این است که ورود را برای آنان دشوارتر کرده و زمان بیش‌تری را از آنان بگیرد. درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی نیز در همین مسأله تفاوت دارند. حفاظ‌های آکاردئونی در صورت بسته بودن به طور واضحی به سارقان اعلام می‌کنند که ساختمان خالی است و می‌توانند از ریل پایین آن را از جا دربیاورند و وارد شوند. پس ضروری است که در کنار حفاظ‌ها از دیگر وسایل امنیتی مثل دزدگیر و دوربین مداربسته استفاده شود. اما درب‌های ضد سرقت این‌گونه نیستند و در صورت بسته بودن کسی متوجه نمی‌شود که ساختمان خالی است یا نه. به همین دلیل تا حدی می‌توانند نقش بازدارنده داشته باشند.

البته حفاظ آکاردئونی مزیت‌هایی نیز دارد از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به صورت ریلی باز و بسته شده و فضای بسیار کمی اشغال می‌کند؛
  • نصب درب آکاردئونی برخلاف دزدگیرها و دوربین مداربسته نیاز به صرف هزینه زیاد، زمان و مراقبت زیادی ندارد؛
  • دارای وزن سبک و استحکام بالاست؛
  • دارای طرح‌های متنوعی است و می‌تواند بر زیبایی فضای ورودی تاثیرگذار باشد؛
  • طول عمر بالایی دارد و نسبت به درب‌های ضدسرقت کامپیوتری احتمال خرابی آن کم‌تر است.

انواع مختلف حفاظ آکاردئونی

درب‌های آکاردئونی بر حسب جنس و ویژگی‌هایی که دارند در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • درب آکاردئونی آهنی
  • درب آکاردئونی ام دی اف
  • درب آکاردئونی پی وی سی

اجزای درب آکاردئونی

به منظور استحکام بیشتر، درب‌های آکاردئونی را از جنس آهن بسیار با کیفیت و محکم به شکل پروفیل می‌سازند. معمولاً داخل پروفیل‌ها به شکل افقی، عمودی و یا مورب با طرح‌های مختلف پر شده است. برای نصب این پروفیل نیز یک ریلی آهنی چرخ‌دار نیز در بالای درب نصب می‌شود. یکی دیگر از اجزای درب آکاردونی قفل مربوط به آن است که معمولاً به شکل قفل روکار و یا توکار طراحی می‌شود که در این میان قفل توکار امنیت بالاتری دارد.

 معایب حفاظ آکاردئونی کدامند؟

احتمال شکستن درب‌های آکاردئونی با برشی کوچک وجود دارد، که در این حالت اگر قفل درب روکار باشد شانس سارقین برای ورود به ساختمان بیشتر است؛ اما درب‌های ضد سرقت دیجیتال از چند جهت قفل می‌شوند حتی بعضی مدل‌های آن‌ها به سیستم‌های اطلاع‌رسانی مجهزند و وقتی صاحب‌خانه در ساختمان نباشد به وی اطلاع‌رسانی می‌شود، بنابراین درب‌های آکاردئونی چون ویژگی را ندارند در مقایسه با درب‌های ضد سرقت امنیت پایین‌تری دارند. با این وجود هنوز هم افراد زیادی از این مدل حفاظ‌ها برای امنیت ساختمان خود استفاده می‌کنند.

اصلی‌ترین کاربرد درب‌های آکاردئونی، تأمین امنیت ورودی ساختمان‌ها، شرکت‌ها و مغازه‌هاست. علاوه‌براین می‌توان از درب آکاردئونی به عنوان درب پارکینگ نیز استفاده کرد البته لازمه آن این است که حتماً از درب آکاردئونی ریموت‌دار استفاده شود. در کنار کاربردهای حفاظتی که درب آکاردئونی دارد می‌توان به ظاهر زیبای آن نیز اشاره کرد که محیط را زیباتر جلوه می‌دهد.

وجه تمایز درب‌های ضد سرقت

به گفته یکی از تولیدکنندکان درب‌های ضد سرقت، برخی از این درب‌ها شاید مطابق با اسمی که دارند واقعاً ضدسرقت نباشند؛ اما باعث طولانی‌تر شدن پروسه سرقت می‌شوند. قطعاً کیفیت درب‌ها در این مسأله تأثیر قابل توجهی دارد. مواردی از جمله: تعداد زبانه‌های قفل، مواد داخلی درب‌ها و چارچوب درب باعث افزایش ضریب ایمنی آن‌ها می‌شود. مثلاً درب‌هایی که داخل آن‌ها از فلز به‌کار رفته، دارای 17 زبانه‌ و چارچوب بسیار محکمی هستند در مقایسه با درب‌هایی که داخل آن‌ها آلومینیوم استفاده شده و 10 زبانه قفل دارد، کیفیت بالاتر و در نتیجه امنیت بیشتری دارند. لازم به ذکر است که درب‌های تک لنگه در مقایسه با درب‌های 2 لنگه و یک و نیم لنگه از ضریب امنیتی بالاتری برخورداند.

معمولاً در ساختمان‌هایی که دارای درب ضد سرقت هستند، درب توسط سارقان با استفاده از دیلم یا تبر یا پتک تخریب می‌شود. دیگر به وسیله شگردهای قدیمی مثل توپی‌زنی، باز کردن لولا و چفت‌زنی نمی‌توان تخریب درب‌های ضد سرقت را باز کرده و وارد ساختمان شد.

دزدان در کمین هستند!

به گفته‌ سرهنگ فریدون خالقی‌فرد، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور: هر نوع تجهیزات یا مواردی  باعث ایجاد اختلال در کار سارقان شده و برنامه‌ سرقت را طولانی‌تر کند مورد تأیید پلیس است. سارقان همیشه در کمین فرصت‌های مناسب برای رسیدن به اهداف خود هستند. بنابراین لازم است که شهروندان با رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پلیس و به کارگیری تجهیزات مناسب بتوانند نقشه‌های دزدان را خنثی کنند، البته ذکر این نکته مهم است که درب‌های ضد سرقت فقط باعث طولانی‌تر شدن زمان سرقت می‌شوند و به این معنا نیست که با وجود این نوع درب هیچ‌گونه سرقتی صورت نگیرد. اما اجزای به‌کار رفته در ساخت آن‌ها و کیفیت‌شان می‌تواند موجب پیش‌گیری از سرقت شود. در حال حاضر انواع درب‌های ایرانی، چینی، ترکیه‌ای و سوئدی در ایران استفاده می‌‍شوند.

پیشنهاد می‌کنیم که از درب‌های با کیفیت ساخت ایران استفاده و از تولیدات باکیفیت داخلی حمایت نمایید. می‌توان علاوه‌بر در ضد سرقت سیستم دزدگیر نیز به آن متصل کرد که در صورت باز شدن در با استفاده از تخریب، آژیر خطر به کار می‌افتد، تماس خودکار با صاحب‌خانه صورت می‌گیرد و پیام دزدی اعلام می‌شود و وی نیز می‌تواند سریع به پلیس زنگ بزند و ماجرا را گزارش کند.

با توجه به افزایش تعداد سارقین در کشور و حرفه‌ای‌تر شدن آنان، حفاظت از حریم شخصی و تأمین امنیت ساختمان امری دشوار شده است. بنابراین ضروری است که برای تأمین امنیت و حفظ آسایش خود به دنبال بهترین راه‌کارها باشید. تصمیم با شماست که استفاده از درب‌های آکاردئونی یا درب‌های ضدسرقت را جدی بگیرید یا خیر!

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 284 تاريخ : 5 بهمن 1398 ساعت: 14:21

از دغدغه‌های خریداران درب‌های ضد سرقت، امنیت و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب است. اما آیا لزوما درب‌های ضد سرقت خارجی و گران‌تر بهتر هستند؟

به طور کلی درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند: درب‌های چینی، درب‌های ساخت ترکیه و درب‌های ایرانی. کارخانه‌های ترکیه از تولیدکنندگان با کیفیت­ترین درب‌های ضد سرقت در دنیا هستند. دیده ‌می‌شود که گاهی درب‌های ایرانی و ترک را در یک دسته‌بندی قرار می‌دهند. زیرا متریال ساخت این درب‌ها همان متریال ترکیه‌ای است با این تفاوت که در ایران مونتاژ می‌شوند.

اکثر ایرانیان معتقدند که تولیدات کشور چین بی‌کیفیت هستند اما درب‌های ضد سرقت چینی دارای درجه­بندی هستند و محصولات درجه یک با کیفیت بسیار بالا و مطابق استاندارد جهانی هم تولید می­کنند. مشکلی که در کشور ما وجود دارد این است که واردکنندگان اقدام به وارد کردن محصولات درجه دو و سه به ایران کرده و سبب پر رنگ‌تر شدن این اعتقاد میان ایرانیان می‌شوند.

به طور کلی لازم است که توجه خود را بیشتر به ویژگی‌های درب ضد سرقت و تطابق آن‌ با استانداردهای جهانی معطوف نمایید، تا کشور سازنده‌ی آن.

درب‌های ضد سرقت ایرانی در بازار ایران نسبتا پرطرفدارتر هستند. دلیل این امر کیفیت مناسب‌ در کنار قیمت پایین‌تر آن‌ها، در مقایسه با درب‌های ترک است. درب‌های ایرانی طرح مشابه درب‌های ترک دارد و شرکت‌های تولیدکننده ایرانی یراق آلات و متریال لازم برای ساخت درب را، از ترکیه وارد می‌نمایند. درب‌های ضد سرقت ایرانی با توجه به نوع روکش و کیفیت رنگ و یراق آلاتی که در آن‌ها به کار رفته است متفاوتند.

دقت کنید امنیت و کیفیت را، فدای قیمت نکنید!

با توجه به نیاز خود، تطابق محصول با استانداردهای جهانی و آگاهی از خدمات پس از فروش آن‌ها، دست به انتخابی مناسب بزنید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 288 تاريخ : 5 بهمن 1398 ساعت: 13:15

اینکه شما در حال حاضر اینترنت تلفن همراه یا رایانه خود را روشن کرده اید و عبارت «باز کردن قفل درب ضد سرقت» را در آن جستجو کرده‌اید، دو حالت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند داشته باشد: اول اینکه قصد خرید درب ضد سرقت و یا قفل ضد سرقت را دارید و می‌خواهید تا از امنیت آن بیشتر مطمئن شوید و بدانید آیا واقعا راهی برای باز کردن این نوع درب‌ها وجود دارد یا خیر! و در حالت دوم ممکن است کلید یا کارت خود را جا گذاشته باشید و در شرایطی که پشت درب خانه و یا محیط کار خود مانده‌اید این متن را بخوانید. اگر جزو گروه دوم هستید احتمالا خیلی هم عجله دارید تا راه حلی برای مشکل پیش آمده پیدا کنید! پس بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ اصل مطلب برویم!

یک سوال مهم: درب را قفل کرده اید یا خیر؟

ابتدا باید به این سوال جواب بدهید که آیا درب پشت سر شما بسته شده است و کلیدتان را در داخل جا گذاشته اید؟ یا اینکه با دربی که از قبل قفل شده است مواجه شده اید؟ این دو حالت در موفقیت باز کردن قفل درب ضد سرقت بسیار مهم است.

ابتدا حالت اول را بررسی میکنیم:

  • استفاده از کارت اعتباری

در این شرایط باز کردن درب راحت‌تر از حالت دوم است، چراکه زبانه‌های اصلی قفل در این حالت درگیر نشده است و می‌توان از ساده ترین روش برای باز کردن درب استفاده کرد. کافیست هر کارتی که همراه دارید از درز درب، در جایی بالاتر از قفل وارد درب کنید. به شکلی که زبانه قفل در زیر کارت باشد. همزمان با فشار درب به داخل، کارت را به سمت پایین بکشید تا بتواند زبانه را به سمت عقب ببرد و درب باز شود.

البته این کار همیشه به سادگی آنچه گفته شد انجام نمی‌شود و در مواردی ممکن است به صبر و حوصله بیشتری برای باز کردن قفل درب سرقت نیاز باشد! علت این امر آن است که چنانچه در درب‌های ضد سرقت از لاستیک‌های درزگیر استفاده شود، آزادی عمل برای وارد کردن کارت و یا عکس رادیولوژی کاهش می‌یابد و همین موضوع کار را سخت و زمان‌بر خواهد کرد.

اکنون حالتی را بررسی می‌کنیم که درب ضد سرقت قفل شده باشد:

  • استفاده از نیروی متخصص

بله! واقعیت این است که با توجه به استفاده از انواع قطعات محافظتی مختلف و سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تر نسبت به قفلهای معمولی، برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید راهکارهای ساده جواب‌گو نیست. حتی یک کلیدساز حرفه‌ای با داشتن تجهیزات مخصوص نیز ممکن است تا یک ساعت زمان نیاز داشته باشد و هرچه تعداد زبانه‌های مغزی درب ضد سرقت بیشتر و پیچیدگی آن بالاتر باشد، این کار سخت‌تر خواهد بود. پس در این شرایط دست‌کاری شما برای باز کردن قفل درب ضد سرقت، تنها ممکن است به درب آسیب بزند و نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

از طرفی در صورت استفاده از قفل‌های هوشمند الکترونیکی به جای قفل‌های کامپیوتری، وضعیت متفاوت است. اگر درب مورد نظر دارای قفل هوشمند باشد، اغلب دسترسی‌های فعال مختلفی دارند. برای مثال از رمز همراه با کارت و یا رمز و کلید با هم استفاده می‌شود که در صورت بروز مشکل بتوان آن‌ها را بصورت جایگزین استفاده کرد. همچنین این نوع قفل‌های هوشمند می‌تواند به تلفن همراه و یا رایانه شما متصل شود و در صورت پشت در ماندن از این طریق بتوان آن‌را کنترل کرد.

اما اگر شما جزو گروه دومی هستید که «باز کردن قفل درب ضد سرقت» را به این منظور جستجو کرده‌اید تا از امنیت این نوع درب‌ها باخبر شوید، ممکن است سوالی نیز برایتان پیش آمده باشد بهتر است این موضوع را شفاف سازی کنیم!

اگر کلیدساز میتواند قفل را باز کند پس سارقان هم میتوانند!

شاید این سوال در درجه اول منطقی به نظر برسد و همین مسئله شما را در استفاده از این نوع درب‌ها دچار ابهام کند. اما همانطور که گفتیم، باز کردن قفل درب ضد سرقت توسط فرد متخصص نیز نیازمند زمان است و همین مسئله عامل محدودکننده برای سارقان است!

زمان! سارقان قطعا فرصت کافی برای این کار نخواهند داشت. از طرفی با توجه به بررسی‌های انجام شده، اکثر سرقت‌ها از این نوع درب، در زمان کوتاهی قبل از لو رفتن صورت گرفته‌است. چون سارقان زمانی برای باز کردن قفل درب سرقت هدر نخواهند داد، بنابراین درب را  بر اثر شکستن قفل از طریق اهرم قرار دادن آن و یا اهرم قرار دادن لولا باز می‌کنند! پس استفاده از دو قفل می‌تواند راهکار مناسبی باشد چرا که شکستن آن‌ها زمان بیشتری از سارقان خواهد گرفت و باز کردن قفل درب ضد سرقت را برایشان مشکل‌تر خواهد کرد.

از طرف دیگر، به دلیل اینکه که برای جلوگیری از شکسته شدن قفل و لولا در این نوع درب‌های پیش ساخته، آن‌ها را در فلز جای‌گذاری می‌کنند، بنابراین برای امنیت هر چه بیشتر آن‌ها و باز کردن درب ضد سرقت توسط سارقان، لازم است به کیفیت این جای‌گذاری دقت شود، به طوری‌که قابل اهرم کردن و شکستن نباشد.

اگر شما از درب ضد سرقت استانداردی برای منزل و یا محیط کار خود استفاده کنید، به شکلی که کیفیت اتصالات قفل و لولا به بخش‌های فلزی بالا باشد، امکان شکسته شدن توسط افراد سودجو بسیار کاهش خواهد یافت.

 

به عنوان سخن آخر توصیه ما این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! در حال حاضر عرضه کنندگان درب‌های ضد سرقت زیادی در کشور ما و جود دارد. اما چنانچه شما نگران باز کردن قفل درب ضد سرقت توسط سارقان هستید، بهتر است با کمی تحقیق، از برندهای مطمئن، با کیفیت و دارای گارانتی برای محیط مورد نظر خود استفاده کنید تا خیالتان از بابت امنیت راحت باشد.

نکته دوم اینکه هیچ‌گاه خودتان برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید تلاش نکنید! چون به جز اتلاف وقت و آسیب به درب کاری از پیش نخواهید برد. پس اگر سرتان خیلی شلوغ است و نمی‌توانید کلید خود را گم یا فراموش نکنید و به دفعات پشت درب بسته می‌مانید، بهتر است برای منزل و یا محیط کار خود از قفل‌های هوشمند اثر انگشتی و یا کارتی استفاده کنید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 286 تاريخ : پنجشنبه 3 بهمن 1398 ساعت: 14:24

ایرانی یا خارجی؟ گران قیمت یا ارزان؟ لوکس یا ساده؟ از خرید یک وسیله شخصی کوچک تا خریدهای بزرگ منزل. فرقی نمیکند وسیله‌ای که قصد خرید آن ‌را داریم چقدر مهم یا چقدر کم‌اهمیت باشد، پاسخ به این سؤالات دغدغه‌ای است که هر کدام از ما در هنگام خرید به ذهنمان خطور می‌کند. خرید درب ضد سرقت نیز از این قائله مستثنی نیست.

اما آیا واقعاً همیشه مرغ همسایه غاز است و اگر درب شما خارجی باشد لزوماً با کیفیت است؟ یا اینکه هر چه جنسی گران قیمت‌تر و پرزرق و برق‌تر، مرغوب‌تر؟ 

بهتر است در تصورات خود از این دست کم گرفتن درب های ایرانی تجدید نظر کنید. چرا که برای خرید درب، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید خرید درب ضد سرقت ارزان و با کیفیت است. اما چگونه این مسئله امکان‌پذیر است؟

ابتدا بهتر است تفاوت‌هایی که به طور کلی باعث اختلاف قیمت در بین انواع این درب‌های ضد سرقت می‌شود را بدانیم تا بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

چرا یک درب ضد سرقت ارزان می‌شود؟

کاهش قیمت درب ضد سرقت به دلایل زیر می‌تواند اتفاق بیفتد:

  • کشور سازنده درب

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین عامل اختلاف قیمت در این درب‌ها، کشور سازنده و برند آن است. اگر صرفاً قصد خرید درب ضد سرقت ارزان را دارید و کیفیت برای شما مهم نیست، میتوانید به دربهای ساخت کشور چین فکر کنید! اگرچه در بین دربهای ضد سرقت ساخت این کشور، گریدهای بالاتر نیز به چشم میخورد اما اکثریت آن‌ها را درب‌های سبک، با وزن و ضخامت ورقه کم که در اغلب موارد به بیش از 40 کیلوگرم نمی‌رسد، تشکیل می‌د‌هد.

 علاوه‌بر ضخامت، جنس ساختار داخلی نیز تأثیر زیادی بر تبدیل شدن این دربها به درب ضد سرقت ارزان دارد. مقوای فشرده یا هانی کامب از جمله مواد سازنده این نوع درب‌های چینی است. در انواع گرید بالاتر آن‌ها که سعی شده است ضخامت چهارچوب و کلاف بالاتر برود و به دنبال آن وزن درب نیز بالاتر از 40 کیلو رفته است، باز هم از هانی کامب برای ساختار داخلی استفاده شده است. از طرفی عامل دیگر تولید درب ضد سرقت ارزان توسط کشور چین، عدم استفاده از فولاد در ساخت این نوع دربها و به جای آن استفاده از آهن در ساختار آن است که علاوه‌بر سبکی و کاهش امنیت، باعث افت قیمت در محصول تولیدی نیز شده است.

در مقابل درب ضد سرقت چینی، دربهای ایرانی قرار دارند که به دلایل مختلفی میتوانند گزینه مناسبی برای خرید درب ضد سرقت ارزان و با کیفیت باشند. این نوع درب‌ها علاوه‌بر کیفیت بالا، به دلیل عدم پرداخت گمرکی از قیمت کمتری نیز برخوردار هستند که این یعنی یک تیر و دو نشان!

  • جنس و شرکت سازنده قفل

جنس نوع قفل و شرکت سازنده آن می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب درب ضد سرقت ارزان در انتخاب شما تأثیرگذار باشند. قفل‌‌های چینی به دلیل کیفیت پایین خود در مقابل شکسته شدن تا حد زیادی آسیب‌پذیر هستند چرا که در اکثر موارد مغزی توپر برای ساخت‌شان استفاده نشده است. برندهای ترکیهای علاوه‌بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز دارند که همین موضوع آن‌ها را در رقابت با قفل‌های چینی به برنده میدان تبدیل کرده است. از طرفی چنانچه قصد استفاده از قفل‌های هوشمند را دارید طبیعتاً قیمت تمام شده درب ضد سرقت نیز برای شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر عوامل تعیین کننده درب ضد سرقت ارزان و یا گران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع یراق آلات
  • قیمت تمام شده کارخانه
  • نوع چهارچوب
  • میزان تولید
  • حذف واسطه‌ها از تولیدکننده به مصرف کننده
  • میزان سود
  • مدیریت تولید و افزایش راندمان تولید

جنس ایرانی بخر، بیشتر از پولی که دادی آش بخور!

اگر بخواهیم از بحث شعار خارج بشویم، برای خرید درب ضد سرقت ارزان و با کیفیت، مناسب‌ترین گزینه انتخاب درب‌های ایرانی است. درب‌های ایرانی به طور کلی بخاطر عدم پرداخت گمرکی، از قیمت پایینتری به نسبت درب‌های وارداتی برخوردار هستند.

از طرفی در درب‌های ایرانی سازندگان اغلب برای کاهش قیمت تمام شده، از یراق آلات و اکسسوری با قیمت مناسب‌تر استفاده می‌کنند. برجستگی رویه و حذف روکوب چوبی از دیگر اقداماتی است که تولیدکنندگان برای کاهش قیمت به کار می‌برند.

در میان انواع درب ضد سرقت ارزان، انواع ایرانی وجود دارد که اغلب آنها قیمت مناسبتری نسبت به نوع ترک آن دارند. این درب‌ها به طور کلی دارای سه سطح کیفیت هستند.

  • نوع اول درب‌های ایرانی همانند اغلب درب‌های چینی، از ساختار فلزی در آن‌ها استفاده نمیشود و ضخامت چهارچوب بالایی نیز ندارد. همین مسائل باعث کاهش چشمگیر قیمت و همین‌طور کاهش قیمت می‌شود.
  • نواع دوم این درب‌ها برخلاف نوع چینی که در بازار موجود است، از ساختار فولادی به جای آهن استفاده می‌شود. این امر استقامت و کیفیت این درب ضد سرقت را نسبت به نوع بی‌کیفیت چینی افزایش می‌دهد. اما قیمت مناسب‌تری در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی دارد. هرچند ممکن است شرکت تولیدکننده، ضخامت چهارچوب را کم کرده باشد که نکته منفی در امنیت این نوع درب به شمار می‌آید.
  • اما نوع سوم درب ضد سرقت ایرانی موجود در بازار که از کیفیت بسیار بالا و به طبع آن قیمت بیشتری برخوردار است و علاوه‌بر ساختار فولادی، دارای ضخامت مناسب در چهارچوب است.

در درب‌های sgp علاوه‌بر استفاده از آستانه استیل و آهن، روکشی با کیفیت از جنس بلوط و گردو، از چهارچوبی مسطح شده با فسفات روی استفاده شده است. این کار باعث مقاومت این دربها در برابر رطوبت شد. استفاده از فیتیله دودبند سیلیکونی در ساختار درب‌های تولیدی ما، آن‌ها را به عایق صوت، حرارت و جلوگیری کننده از نفوذ حشرات تبدیل کرده است.

بنابراین اگر به دنبال خرید درب ضد سرقت با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، با یک بررسی ساده در بین انواع ایرانی می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 284 تاريخ : پنجشنبه 3 بهمن 1398 ساعت: 14:23

امروزه استفاده از درب‌های ضد سرقت به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا در ساخت و ساز ساختمان‌ها، بسیار مورد توجه است. مطمئنا مهم‌ترین هدف همه خریداران درب‌های ضد سرقت، امنیت است. احساس نیاز به امنیت، وجود این درب‌ها را در ساختمان‌ها توجیه می‌کند. تولیدکنندگان به‌نام این صنعت، همواره در تلاش‌اند تا محصولاتی تولید کنند که علاوه­بر داشتن امنیتی بالاتر نسبت به انواع درب‌های معمولی، از ظاهری زیبا هم برخوردار بوده و هم‌چنین دارای تنوع و کاربردی باشند.

به چه مواردی در هنگام خرید درب ضد سرقت توجه کنیم؟

بهتر است در هنگام خرید درب ضد سرقت به برخی پارامترها توجه کنید. تعدادی از این پارامترها را در ادامه آورده ایم که می­تواند در خرید به شما کمک کند.

زیبایی: هنگام خرید درب ضد سرقت برای یک خانه اولین گام توجه به زیبایی آن است. زیرا قبل از امنیت، ظاهر درب بر بیننده اثر می گذارد. ظاهر آن باید به گونه­ای باشد که با نوع معماری خانه و آپارتمان موردنظر هم­خوانی داشته باشد. برای مثال خانه­هایی با معماری کلاسیک به درب­هایی با طراحی کلاسیک نیاز دارند و آپارتمان‌هایی با ظاهر مدرن نیاز به درب­هایی با ظاهر مدرن دارند.

عایق صوتی: امروزه استفاده از پنجره‌ها و دیوارهای عایق صوتی در ساختمان سازی، یک امر ضروری برای رسیدن به آرامش بیشتر محسوب می‌شود.

تناسب با آب و هوای منطقه: هنگام خرید درب ضد سرقت باید با توجه به نوع آب و هوای محل زندگی خود، اقدام به انتخاب کنید. جنس چوب به کار رفته در مناطق مرطوب باید متفاوت از جنس چوب به کار رفته در درب مناطق خشک و سردسیر باشد. در این صورت است که درب ضد سرقت استحکام مناسبی در آن شرایط آب و هوایی خواهد داشت.

استحکام کافی در قسمت رویه درب: هنگام خرید درب ضد سرقت برای خانه به استحکام رویه بیرونی آن هم توجه کنید تا در هنگام اسباب­کشی، ورود و خروج اشیاء، به راحتی آسیب نبیند.

توجه به ایمن بودن و مناسب بودن قفل: مهم‌ترین قسمت درب‌های ضد سرقت قفل آن‌ها است. قفل‌هایی با تعداد زبانه بیشتر امنیت بیشتری به همراه دارند و هم‌چنین نصب حفاظ‌های آهنی درب ضد سرقت، ایمنی آن را بالا می‌برد. درب‌های هوشمند ضد سرقت بهترین انتخاب برای جلوگیری از ورود غیرمجاز افراد هستند.

ضد اسید بودن قفل درب ضد سرقت: یکی از راه‌های باز کردن درب‌های ضد سرقت ریختن اسید در قفل آن‌هاست. در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که درب حتما ضد اسید باشد تا امنیت آن بالاتر رفته و مانع از ورود سارقان گردد.

انتخاب هوشمندانه درب ضد سرقت

هنگامی که به فروشگاه‌ها و شرکت‌های عرضه کننده‌ درب‌های ضد سرقت سر می‌زنید و با تنوع زیادی از این محصولات رو به رو می‌شوید، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای شما ایجاد می‌شود این است که کدام نوع درب ضد سرقت بهتر است؟

برای خرید درب ضد سرقت باید دقت زیادی داشته باشید؛ چرا که برخی از درب‌هایی که به اسم ضد سرقت به فروش می‌رسند، مطابق استاندارد‌های جهانی نیستند و فقط به درب‌های ضد سرقت شباهت دارند!

پس اگر قصد خرید درب‌ ضد سرقت دارید، توصیه می‌کنیم به مواردی که در ادامه ذکر شده، توجه کنید. 7 مورد از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن‌ها توجه نمایید

  1. جنس چهارچوب : در خرید چهارچوب درب ضد سرقت به عنوان اولین مرحله از خرید، لازم است دقت زیادی انجام شود. اگر چهارچوب، جنس باکیفیتی نداشته باشد باعث ایجاد مشکلاتی هنگام نصب لنگه درب و هم‌چنین هنگام استفاده از آن می‌شود.
    چهارچوب درب ضد سرقت با درب معمولی متفاوت است. فلزی که در چهارچوب به کار می‌رود باید از آلیاژ باکیفیت باشد. در محل اتصال ورق‌ها جوشکاری به صورت مقطعی و نامناسب نبوده و تمامی قسمت‌ها به طور کامل جوشکاری شده باشند. بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد.
  2. ضخامت چهارچوب: بهتر است که ضخامت ورق چهار چوب حداقل 25/1 ميلی­متر و ضخامت ورق لنگه درب 7/0 ميلی­متر باشد. متاسفانه برخی از فروشندگان اين ضخامت­ها را به درستی بيان نمی‌كنند. برای حل این مساله می‌توانید به سادگی با استفاده از كوليس، ضخامت را كنترل کنید. این موضوع را جدی بگیرید.
  3. جنس لولا: یکی دیگر از موارد بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید جنس لولاها است. با توجه به این‌که لنگه درب بر روی لولاها می‌چرخد و درب ضد سرقت وزن بالایی دارد، باید روی بیش از دو عدد لولا نصب شود. لولاها باید بتوانند به راحتی وزن درب را تحمل کنند. اگر جنس لولاها نامرغوب و تعداد آن‌ها کم باشد، به مرور زمان، درب از حالت تنظیم و رگلاژی خارج می‌شود. بهترین شیوه، استفاده از 3 عدد لولا بوده و بهترین نوع آن، لولای بلبرینگ دار است.
  4. وجود ورق فولادی: مطابق استاندارد، درب‌های ضد سرقت در فضای داخلی بین دو طرف درب باید حتما ورقی فولادی به کار رفته باشد. هم‌چنین با آهن­کشی اصولی محکم شده و داخل درب از فوم پلی اورتان پر شده باشد. وجود ورق فولادی در فضای میانی این درب‌ها، اصلی‌ترین رکن ضد سرقت بودن درب‌هاست. اگر ورق فولادی وجود نداشته باشد، در واقع شما یک درب معمولی را با قیمت یک درب ضد سرقت خریداری کرده‌اید!
  5. روکش: انتخاب طرح روکش درب، امری سلیقه­ای است؛ اما باید به این نکته مهم توجه کنید که جنس لایه باید متناسب با محل استفاده از درب انتخاب شود. مثلا جنس MDF دارای زیبایی و براقیت بیشتری نسبت به جنس ملامین و PVC است؛ اما در مقابل خط­وخش یا رفت­وآمد زیاد و نور آفتاب، استحکام کمتری دارد و ضد خش نیست.
    نوع لنگه درب می تواند معمولی يا دور آلومینیوم باشد. درب ضد سرقت دور آلومینیوم، گران­ترين و زيباترين نوع درب ضد سرقت است. نكته ديگر این‌که، روکش  MDFدرب ضد سرقت، می‌تواند از نوع CNC يا روكش PVC باشد. روكش PVC پايين­ترين قيمت را داراست. پس دقت کنید که با توجه به قيمت داده شده توسط فروشگاه، چه نوع روكشی در فاكتور خريد ذکر می‌شود.
    روکش‌های مختلفی در بازار موجود هستند. از بهترین کشورهای سازنده که سابقه‌ی خوبی هم دارند می‌توان به روکش­های اروپایی، آمریکایی، چینی، ایتالیایی، ترکیه­ای و ایرانی اشاره کرد. روکش‌هایی که استفاده می‌شوند علاوه بر مرغوبیت جنس، باید از ضخامت خوبی هم برخوردار بوده و حداقل 8 میلی­متر ضخامت داشته باشند.
  6. ورق و آهن آلات مورد استفاده در درب: درب­های ضد سرقت استحکام و مقاومت بالایی در برابر صدا و حرارت دارند و این ویژگی‌ها به دلیل جزییاتی است که در این درب­ها به کار برده شده است. در درب­های ضد سرقت از رشته آهن پروفیل باید استفاده شود.
  7. قفل و یراق: قفل و یراق خوب از مهم‌ترین وجه تمایز یک درب ضد سرقت است. قفل و یراق‌های به کار رفته در درب ضد سرقت، همگی باید از مرغوب‌ترین‌ نوع باشند؛ در غیر این صورت تمامی مواردی که برای امنیت درب شما به کار رفته است هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. معروف‌ترین و بهترین قفل و یراق در جهان، متعلق به برند کاله ترکیه است. قفل درب‌های درب ضد سرقت از دو مدل سویچی و گاوصندوقی هستند و شما با توجه به نیازی که دارید، می‌توانید یک مدل را تهیه کنید.
    هم‌چنین می‌توانید درب ضد سرقت خود را به صورت ضد گلوله سفارش دهید. در این نوع درب‌ها از ورق­های ضخیم‌تری استفاده می­شود که در برابر گلوله­های مسلسل هم مقاوم است. در آخر از کیفیت دستگیره­ها و ابزار یراقی که در ساخت درب‌های ضد سرقت مورد استفاده قرار گرفته است مطمئن شوید .با رعایت تمامی نکات ذکر شده، شما یک درب ضد سرقت عالی خواهید داشت، که از امنیت بالایی برخوردار است.

نکته پایانی:

برای برخی مشتريان به دلیل محدودیت بودجه، خريد درب ضد سرقت طرح ترک مقدور نيست؛ بنابراين بايد از بين درب­های فلزی بهترين آن را انتخاب نمايند. شما به عنوان خریدار درب ضد سرقت، باید توجه داشته باشید که تفاوت‌های بسیارظریفی بین درب‌های ضد سرقت اصل ترک و انواع ایرانی این درب‌ها وجود دارد. بهتر است اگر اطلاعات یا تجربه کافی ندارید، حتما با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 274 تاريخ : 2 بهمن 1398 ساعت: 14:21

معمولا هنگامی که اسم کیفیت می‌آید قیمت­های بالا برای محصولات در ذهن تداعی می‌شود؛ اما آیا همیشه این موضوع صدق می‌کند؟ آیا محصولات ارزان هم می‌توانند با کیفیت باشند؟

هنگامی که قصد خرید درب ضد سرقت برای ساختمان خود را دارید باید با دید گسترده و جامعی به تمامی ابعاد در رابطه با این محصول نگاه کنید و همه جزییات را در نظر بگیرید. ممکن است شما هنگام خرید درب ضد سرقت هزینه کمتری را بپردازید؛ اما در دراز مدت هزینه‌های زیادی را به دلیل خرابی و تعمیرات و خساراتی که احتمالا به شما وارد شده متحمل شوید. به این ترتیب در نهایت، مبلغی بسیار بیشتر از مبلغ خرید درب را پرداخته‌اید.

یادتان باشد که قصد شما از خرید درب ضد سرقت، ایجاد امینت و اطمینان خاطر برای خودتان است. پس هنگام خرید، امنیت را فدای قیمت ارزان با کیفیت پایین نکنید.

قیمت درب ضد سرقت به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله کشور تولید کننده، نوع یراق، قفل و لولای درب و… تاثیر مستقیم در لیست قیمت درب ضد سرقت دارند. در ادامه انواع درب ضد سرقت ارزان را به طور کامل برای شما شرح داده‌ایم.

انواع درب ضد سرقت ارزان کدامند؟

در بازار ایران و در محدوده قیمتی ارزان، می‌توان به درب‌های ایرانی و درب‌های چینی اشاره کرد. درب‌های چینی ارزان‌ترین نوع درب‌های ضد سرقت موجود در بازار هستند. هرچند در سال­های اخیر با بالا رفتن قیمت ارز، درب­های چینی که بعضاً کیفیت پایینی دارند هم در دسته درب­های گران قیمت قرار گرفته­اند. در ادامه ویژگی‌های ساختاری این درب‌ها را بیان می‌کنیم.

درب‌های ضد سرقت ارزان چينی

درب ضد سرقت ارزان چينی از بی‌کیفیت­ترین محصولات موجود در بازار به­شمار می‌روند. میزان کیفیت درب‌های چینی بسیار پایین است؛ زیرا در این نوع درب ورق فولادی به کار نرفته و از مواد بی­کیفیتی استفاده شده است. به همین دلیل اصلاً نمی‌توان آن‌ها را ضد سرقت حساب کرد.

حتی در بهترين حالت، در برابر ضربه‌ها و فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود، استحکام به خصوص در برابر دیلم ندارند. با توجه به افزایش قیمت دلار نیز خرید این نوع درب‌ها به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.
وزن سبک درب‌های چینی بیان‌گر ضخامت چوب نازک در چهارچوب و کلاف درب است و سبک‌ترین آن‌ها حدودا 40 کیلوگرم وزن دارند. از جمله موارد دیگری که نشان‌دهنده‌ وزن سبک درب‌های چینی است، داخل آ‌ن‌هاست که از هانی کامب یا مقوای فشرده پر شده‌اند. ضمنا درب‌های ضد سرقت چینی با گریدی بالاتر هم تولید می‌شوند که وزنشان حدودا 50 کیلوگرم است؛ اما هم‌چنان داخل آن‌ها با هانی کامب بی‌کیفیت پر شده و بدون شبکه فلزی است.

یک گرید بالاتر از درب‌های ضد سرقت چینی هم وجود دارد که معروف به گرید هستند. ویژگی این نوع درب‌ها در مقایسه با گریدهای قبلی ضخامت بیشتر آن‌هاست. اما ‌هم‌چنان مشکل قبلی یعنی ساختار میانی بی­کیفیت آن‌ها وجود دارد. نوع قفل درب ضد سرقت هم در این مدل درب‌ها موثر است. در کل درب‌های سری گرید A از درب‌های معمولی این دسته مقاوم­ترند.

درب ضد سرقت ارزان ايرانی
درب‌های ضد سرقت ارزان ايرانی، از درب‌های چینی بسیار بهترند. دلیل این تمایز، وجود ورق فولادی به جای آهن در ساختار این درب‌هاست. هم‌چنین به دليل استفاده از سازه‌ای فولادی درون درب دارای استقامت بیشتری نسبت به انواع ديگر درب‌های ضد سرقت ارزان هستند كه به دليل چينش فولادی كه داخل آن وجود دارد می‌تواند ديلم را خنثی كند.
یکی از مدل‌های درب ضد سرقت ایرانی، با تکنولوژی درب‌های ضد سرقت چینی تولید می‌شود. به دلیل این‌که این نوع درب در تیراژ بالا و بدون پرداخت گمرکی ساخته می‌شود، قیمت بسیار مناسبی دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که داخل این نوع از درب‌ها ساختار فلزی به کار نرفته و با توجه به ضخامت چهارچوب ضعیف، امنیت پایینی هم دارد. با این وجود از لحاظ قیمت ارزانی که دارند، بسیار مورد توجه‌اند.

گرید دیگری از درب‌های ضد سرقت ایرانی ارزان هستند، که ساختار داخلی آن‌ها فلزی است و در برابر دیلم کردن مستحکم‌تر هستند؛ ولی ضخامت چهارچوب و کلاف درب حدودا مشابه درب‌های ضد سرقت سبک وزن چینی است.

گرید دیگر درب‌های ضد سرقت ارزان ایرانی، از ضخامت چهارچوب بیشتری نسبت به سری‌های قبلی هستند. هم‌چنین از قفل‌های ساخت ترکیه در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع از تمام درب‌های ضد سرقت ارزان امنیت بیشتری دارند.

آیا درب‌های ضد سرقت ارزان، امنیت دارند؟
می‌توان دو تعریف برای مفهوم درب ضد سرقت ارزان مطرح کرد:

1-درب ضد سرقت ارزان با کیفیت خوب

2-درب ضد سرقت ارزان با کیفیت پایین

از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین کیفیت درب‌های ضد سرقت، قطعا میزان امنیت آن است.

به این پارامترها دقت کنید:

  • ساختار داخلی استفاده شده در درب ضد سرقت
  • قفل‌های به کار رفته در آن
  • چارچوب مورد استفاده برای این درب‌ها

موارد بالا 3 پارامتری هستند که تعیین‌کننده میزان امنیت درب ضد سرقت خواهند بود.
درب‌های ضد سرقت ساخت چین معمولا ساختار با کیفیت و مستحکمی ندارند و از فلزات با ضخامت بسیار کم (نهایتا 8/0 میلی متر) به عنوان ورقه سرتاسری در آن‌ها استفاده شده است. همین موضوع باعث شده تا به راحتی قابل دیلم شدن باشند.
قطعا قفل درب‌های ضد سرقت از مهم‌ترین اجزای تضمین کننده‌ امنیت آن است. تجربه نشان داده که مغزی به کار رفته در قفل درب‌های ضد سرقت چینی تو پر نیست و به راحتی قابل شکستن و یا برش است. با توجه به موارد گفته شده مشخص شد که دلیل ارزان بودن درب‌های ضد سرقت چینی، کاهش دادن کیفیت و به طبع کاهش امنیت آن‌هاست.

متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از واردکنندگان درب‌های ضد سرقت چینی به دلیل این‌که انحصار ابعاد درب ضد سرقت متعلق به خودشان باشد و منافعی که در پی این مساله دارند، اقدام به واردات درب‌هایی با سایزهای غیرمتعارف کرده‌اند. در صورتی که بین سایز درب و ضخامت ورق رویه تناسب وجود نداشته باشد، مشکلاتی به وجود می‌آید و هم‌چنین تقویت لولاها نیز مشکل می‌شود.
تولیدکنندگان ایرانی با کاهش تعداد برخی از اکسسوری‌ها و یراق آلات ‌گران قیمت، تلاش کرده‌اند تا درب‌های ضد سرقت با کیفیت مناسب ولی ارزان‌تری را به بازار عرضه کنند. هم‌چنین مورد دیگری که منجر به کاهش قیمت نهایی درب‌های ضد سرقت می‌شود، کاهش میزان برجستگی‌های موجود روی این درب‌هاست.

شرکت‌های ایرانی با وجود تمام محدودیت‌هایی که در این صنعت برای تامین مواد اولیه با آن موجه‌اند، درب­هایی با امنیت بالا تولید می‌کنند که در مقایسه با درب‌های ضد سرقت وارداتی ساخت ترکیه قیمت مناسب‌تری دارند.

و اما نکته آخر این که:

همیشه خرید درب‌های ضد سرقت گران قیمت‌تر، الزاما به معنی کیفیت بالاتر آن‌ها نیست. ممکن است بدون دلیل خاصی قیمت آن‌ها گران باشد. در هنگام خرید حتما به قیمت درب ضد سرقت توجه کنید. چون نوع تقلبی آن معمولاً قیمت کمتری دارد. برای متوجه شدن قیمت این درب‌ها باید از چند عرضه‌کننده قیمت گرفته و آن‌ها را مقایسه کنید.

درب‌های چينی دارای كيفيت بسيار پايين و ارزان قیمت هستند و امنیت ساختمان شما را به خطر می‌اندازند. قبل از خرید حتما به برچسب روی درب توجه نمایید. معمولاً درب ضد سرقت اصل، دارای کارت­هایی است که نشان­دهنده هویت سازنده آن‌ها است.

لازم است هنگام خرید، شرکت سازنده و سابقه‌ آن در زمینه تولید این محصول را به دقت بررسی کنید. اطلاعاتی درباره‌ خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت محصول به دست بیاورید. سپس با توجه به تمامی موارد گفته شده در این مقاله، برای انتخاب بهترین نوع درب اقدام به تصمیم گیری کنید. 

اگر به دنبال درب ضد سرقت ارزان و باکیفیت هستید، می­توانید با اطمینان کامل درب­های ضد سرقت ایرانی، تولید SGP (گروه صنایع گیتی پسند) را انتخاب کنید. این درب­های ضد سرقت علاوه بر کیفیت بالا و استفاده از بهترین مواد اولیه، قیمت بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده اند. کافی است کیفیت و قیمت را با دیگر برندها مقایسه کنید.

http://doors.sgpco.com/

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 282 تاريخ : 2 بهمن 1398 ساعت: 14:15

از انواع و اقسام درب‌ها، یکی از شناخته شده‌ترین نوع آنها درب‌های چوپی هستند که از تاریخ بسیار دور و درازی ساخته می‌شدند و به‌عنوان درب‌های ورودی ساختمان‌ها و خانه‌ها کاربرد داشتند. امروزه با ورود درب‌های امنیتی و ضدسرقت و تغییر نیازهای انسان نسبت به گذشته، می‌خواهیم در این مطلب یک بررسی انجام بدهیم و ببینیم که امروزه درب‌های چوبی بیشتر در چه مکان‌هایی کاربرد دارند.

درب‌های چوبی را می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین نوع درب‌ها شناخت که علاوه بر زیبایی، حسی خاص و ناب را به همراه خود به مهمانان و میزبانان یک خانه القا می‌کند. اگر یک کارفرما باشید، دارای ذوق خاصی نیز باشید و بخواهید مشتری‌ها و کسانی که برای مصاحبه به دفتر کاری شما می‌آیند را با حسی خاص و ناب از آرامش وارد دفتر خود بکنید، اولین انتخاب شما مطمئنا یک درب چوبی خوش‌رنگ با طرحی زیباست. اگر ساکن یک مجتمع مسکونی یا تجاری بزرگ هستید، می‌توانید با دغدغه بسیار کمتری یک درب‌ چوبی دلخواه خود را سفارش بدهید و همان‌طور که دوست دارید از آن استفاده کنید. اما اگر شخص محتاطی هستید و تا زمانی که از امنیت درب ورودی به ساختمان‌تان اطمینان حاصل نکنید، نمی‌توانید به‌راحتی بخوابید و به کارهای روزانه خود برسید، درب‌های لوکس امنیتی نیز می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. درب‌های لوکس امنیتی با توجه به تنوع بالایشان، دارای انواعی هستند که تا جای ممکن از چوب ساخته شده‌اند و همان ظاهری را دارند که شما در نظر دارید.

خیلی از بحث اصلی دور نشویم به بحث کاربرد درب‌های تماما چوبی برگردیم. با توجه به موقعیت ساختمان شما، درب‌های چوبی می‌توانند کاربردهای بسیاری داشته باشند و در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از برکاربردترین مکان‌های نصب درب چوبی، نصب آنها به‌عنوان درب‌های داخلی ساختمان‌هاست. مخصوصا در کشور ما ایران، استفاده از درب‌های چوبی اصیل به‌ععنوان درب‌های ورودی ساختمان خیلی رایج نیست؛ اما برخلاف آن، استفاده از درب‌های چوبی به‌عنوان درب‌های داخلی ساختمان‌ها در کشور بسیار رایج است و همین باعث می‌شود آن حس آرامش ایده‌آل هر فرد در خانه‌اش بیشتر نمود پیدا کند.

اگر صاحب یک کافه یا رستورانی خاص و سنتی هستید نیز انتخاب درب ورودی یک مساله بسیار مهم و چالش‌برانگیز برای شماست؛ زیرا درب انتخابی شما می‌بایست هم امنیت بالایی داشته باشد و هم زیبایی و جذابیت بالایی. معمولا دیگر امروزه درب‌های لوکس امنیتی در این مکان‌ها استفاده می‌شوند، اما اگر فردی اصرار بر استفاده از درب‌های چوبی و اصیل داشته باشد، معمولا درجه امنیت پایین آنها را با نصب درب‌های امنیتی دیگر چون درب‌های مشبک و درب‌های ثانویه دیگر جبران می‌کند. درب‌های چوبی نیز به خودی خود می‌توانند با توجه به جزییات ساخت و طراحی‌شان دارای امنیت بسیار بالایی باشند و علاوه بر تاکیدی که روی زیبایی و آرامش وجود دارد، از نظر امنیتی نیز در سطح خوبی ساخته و ظاهر شوند.

چه انتخاب‌تان یک درب چوبی خاص باشد و چه یک درب امنیتی لوکس چشم‌نواز، ما در شرکت SGP Doors این را وظیفه خود می‌دانیم که به سلیقه شما احترام بگذاریم و طبق خواسته‌های شما پیش برویم، اما در کنار این وظیفه بسیار مهم خود را نیز مسوول امنیت و حفاظت از جان و مال شما می‌دانیم. SGP Doors تولیدکننده انواع درب‌های چوبی، امنیتی و ضدسرقت است و افتخار این را دارد که به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه صنعت ساختمان و شهرسازی شناخته می‌شود. اگر به‌فکر خرید و سفارش انواع درب هستید، تضمین زیبایی و امنیت درب‌های شما اولویت ما در SGP Doors است.

http://doors.sgpco.com

 
SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 316 تاريخ : شنبه 20 مهر 1398 ساعت: 17:38

شاید هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند یک درب لوکس چیست و چرا آن را با این نام می‌خوانند. احتمالا اسم «درب لوکس امنیتی» را شنیده‌اید اما دقیقا نمی‌دانید واژه لوکس وسط این اسم چه نقشی دارد. تلاش ما در این مطلب این است که برای شما توضیح دهیم چرا امروزه درب‌های لوکس داریم و به چه نوع درب‌هایی درب‌های لوکس می‌گوییم.

اگر واژه «لوکس» را از «درب لوکس امنیتی» حذف کنیم، فقط «درب امنیتی» برای‌مان باقی می‌ماند و احتمالا در ذهن‌مان می‌توانیم تصور کنیم که یک درب امنیتی چیست و می‌تواند چه شکلی باشد. درب‌های امنیتی در قالب‌ها و انواع متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند؛ از درب‌های پارکینگ بزرگ و فلزی که با ریموت کنترل می‌شوند گرفته تا درب‌های آلومینیومی ورودی اتاق‌ها یا انباری‌ها همگی از انواع درب‌های امنیتی هستند. درب‌های امنیتی که به‌عنوان درب ورودی یک ساختمان یا خانه استفاده می‌شوند، اکثرا درب‌های فلزی و با طراحی‌های نه‌چندان چشم‌نواز بودند تا این‌که درب‌های لوکس وارد بازار شدند. درب‌های امنیتی دارای زیبایی خاصی نبودند و روح یک خانه یا محل کار شما را از آن می‌گرفتند، درب‌های لوکس با این هدف طراحی و وارد بازار شدند که هر دو مولفه زیبایی و امنیت را در کنار یکدیگر قرار دهند.

واژه «لوکس» به این دلیل بینابین «درب امنیتی» قرار گرفته که به مشتری اعلام کند دیگر می‌تواند برای انتخاب درب ورودی خانه یا محل کارش دربی را سفارش دهد که بین زیبایی و امنیت خط تعادلی را به‌وجود آورده. درب‌های لوکس امنیتی اکثرا یا دارای نمای چوبی هستند یا در کنار فلز برای ساخت آنها از چوب نیز استفاده شده؛ به همین علت، از نظر ظاهری تنوع این نوع درب‌ها خط پایانی ندارد. این درب‌ها اکثرا دارای قطری طولانی هستند که از نظر پهنا آنها را بزرگ و عریض می‌کند. این حجم از بزرگی درب با فلز و موادی محکم و نفوذ ناپذیر پر می‌شود و همه این‌ها توسط فقل‌های چندگانه و بسیار محکم در چارچوپی فلزی محافظت می‌شوند. علاوه بر این، فناوری‌های ضدسرقت نوین نیز از قابلیت‌هایی هستند که فقط درب‌های ضدسرقت و لوکس از آنها برخوردار هستند؛ قابلیت‌هایی چون تنظیم رمز امنیتی برای باز کردن و قفل کردن درب، استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های موبایل برای باز و بسته کردن درب، استفاده از ریموت و غیره.

درب‌های لوکس امنیتی، همان‌طور که گفته شد حداقل دارای نمایی زیبا و خاص هستند که به‌خودی خود مزیت بزرگی نسبت به درب‌های امنیتی معمولی محسوب می‌شود. درب‌های لوکس امنیتی برای افرادی مناسب هستند که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین دغدغه فکری بهترین خرید یا سفارش را انجام دهند؛ زیرا دیگر مطمئن هستند هم زیبایی یک درب چوبی اصیل را می‌توانند داشته باشند و هم امنیت یک درب ضدسرقت مدرن را. ما مفتخریم که در SGP Doors به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکننده‌های درب‌های لوکس امنیتی، مشتری‌های خود را هم از داشتن زیبایی و هم از داشتن امنیت مطمئن سازیم. اگر به‌دنبال خرید یا سفارش یک درب لوکس امنیتی خاص و بسیار مقاوم هستید، می‌توانید به SGP Doors اعتماد کنید.

http://doors.sgpco.com

SGP درب های امنیتی...
ما را در سایت SGP درب های امنیتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sgpdoors sgpdoors بازدید : 290 تاريخ : 15 مهر 1398 ساعت: 14:29